reede, 9. september 2016

Horvaatia katusel

Sarajevost võtsime suuna Horvaatia poole, sihtmärgiks pika ilmaprognoosi analüüsi tulemusel kuurort Sibenic. Pika reisi jooksul sukeldusime esimest korda merre, oli värskendav. Pikka pidu ei olnud, valmistusime järgmise päeva Horvaatia katuse vallutamiseks. Hommikul luugid lahti lüües paistis väljas sinine taevas ja terav päike. Kuna õhtul olime leidnud bussile ideaalse parkimiskoha kohe ranna ääres, siis polnud vaja pikalt jalutada, et sulpsti Aadria meres maanduda. Rannakohvikus omlett sisse ja väike plaani muutus- kui enne oli plaanis kohe hommikul peale sööki startida mäe jalamile, siis nüüd siiski otsustati paar tundi enne edasi liikumist päikese käes energiat koguda.
Saue ultrad

Kolme tunniga said kõik terava päikse käes oma akud täis laetud ja alustasime teekonda Horvaatia kõrgeima tipu Dinara poole. Mäe jalamil asuvast Knin linnast saime matka jaoks vajaliku info, sõitsime autoga nii kaugele, kui võimalik ja alustasime oma matka tipu suunas.

Väidetavalt pidi sellest kohast tippu jõudmiseks kuluma 6h, ühesõnaga meile oli üsna selge, et täna me tippu ei valluta, kuna muidu ei jõuaks enne pimeduse saabumist piisavalt alla tagasi. Sellest hoolimata võtsime plaani, et liigume nii kõrgele, kui jõuame ja laskumisega alustame hiljemalt kuuest. Peale 2h ja mitmeid äkilisi tõuse olime tõusnud 1400m peale, tipust lahutas meid veel 400m, kuid olles realistid tegime mõned pildid, ühe õlu ja alustasime tagasi bussi suunas laskumisega.

Horvaatia on ilus, küll satub siia tagasi ja planeerime siis juba terve päeva mäe vallutamiseks. Meil oleks kulunud selleks tõenäoliselt veel 1,5h lisaks. Alla jõudes ootasid meid tublid bussivalvurid Valdis ja Veikko sooja supiga! Supp söödud, bussile hääled sisse ja suund Novalja poole, mis pidi olema Horvaatia Ibiza, no vaatame seda asja :)